stat4u
RSS
czwartek, 05 sierpnia 2010
Warsztacik i rozbudowa budynków

Twórcy gry Farmerama nie zasypiają gruszek w popiele i stwarzają coraz to nowe możliwości zabawy. Jedną z nich jest okazja do budowy nowych budynków poprzez kolekcjonowanie materiałów budowlanych.

warsztacikW nowych budynkach można produkować mleko, jajka, wełnę, miód a nawet pióra, strzygalnie królików. Każdy budynek wymaga innych materiałów i innego budulca.

Skąd brać materiały budowlane? Są cztery sposoby. Można je kupić, zdobyć wraz ze zbiorami roślin i zwierząt, dostać w prezencie od naszych sąsiadów lub wygrać na loterii.

Jest tylko jeden minus. Właściwie nie mamy wpływu na to jaki materiał budowalny jest nam potrzebny. Na niektóre więc, które komputer przydziela rzadzej, możemy czasem dość długo poczekać.

Kolejcjonowane materiałów budowlanych to całkiem ekscytujące zajęcie. Nie mogę się jednak oprzeć refleksji, że pomysł jest żywcem wzięty z gry dostępnej na Facebooku o nazwie FarmVille.

poniedziałek, 19 lipca 2010
Kupujemy ul. Poziom 48.

Ul kosztuje 4200 sianogroszy. Prawo do jego kupna mamy dopiero gdy wkroczymy na 48 poziom.

Ul ma przezabawną grafikę. Jak widomo miodek najbardziej lubią niedźwiadki. I taki ulznajduje się na polu na którym farmer postawił ul. Gdy misio skrada się po miód pszczoły go atakują i po chwili widzimy niedźwiadka obandażowanego z kulami.

Czas produkcji miodu to 14:48h. Możemy go oczywiście skrócić jeśli pszczoły napoimy.

Pszczoły lubią jeść wykwintnie. Na jednostkę paszy dla nich potrzeba dwóch chabrów, dwóch słoneczników i aż trzech pomarańczy.

piątek, 25 czerwca 2010
Arbuz. Kolejny poziom

Kilka dni gry i zabawy na farmie i kolejny poziom osiągnięty. Tym razem 42., który pozwala na uprawianie arbuzów.

arbuzUprawa arbuzów nie jest ciężka, ale długa. Potrzebują 5 h i 28 min na dojrzewanie. Cena ich też nie jest zawrotna, bo można je sprzedać za około 2 sianogrosze.

Za to na polu wyglądają efektownie. Zabawa staje się coraz bardziej urozmaicona.

poniedziałek, 21 czerwca 2010
Grzyby

W grze Farmerama nie każdy nowy poziom oznacza możliwość hodowli nowych zwierząt lub uprawy nowych roślin. Na poziomie 40 możliwe jest już uprawianie grzybów.

grzybyGrzyby dają 30 punktów prestiżu. Rosną aż 4 godziny i 45 minut. W mieście na targu w momencie pisania tych słów płacono za nie ponad 2,50 sianogrosza.

Na ilustracji nie widać tego wyraźnie, ale z jednego zasadzonego wyrasta ich dużo. A dokładnie z jednego pola zbieramy ich osiem.

Nie wiem jak dla Was, ale uważam, że im więcej roślin i zwięrząt to hodlowli i uprawy oraz handlu, tym zabawa ciekawsza.

czwartek, 17 czerwca 2010
Siewca i ryby

Uwielbiam grać w Farmeramę. Ponieważ jako gracz mam status Siewcy, pokonując nowy poziom uzyskałem prawo do hodowli ryb. Zadanie jest oczywiste - jak sobie posiejesz, taki będziesz miał połów.

Staw rybny kosztuje 3400 sianogroszy. W momencie pisania tekstu za rybę na targuryby w mieście płacono 127 sianogroszy, więc wcale nie tak mało. Za to ryby żywią się paszą wykonaną z trzech jabłek, 3 pszenic i dwóch orzechów włoskich. Dorastają w 13:47 godzin po nakarmieniu. Po napojeniu (sic!) ryb, czas hodowli skracany jest do 11 godzin.

Ale jak tu się nie bawić, gdy można poić ryby w stawie!

piątek, 04 czerwca 2010
Pasza. Robić czy kupować?

Czy opłaca się psuć sobie radość z gry i martwić o to, czy mamy dostateczne zapasy paszy i dbać o ciągłą pracę dla młyna? Czy może lepiej kupować gotową paszę na targu? A może rozwijać faarmę i zarabiać na produkcji?

Takie pytanie wcześniej czy później zada sobie każdy grający w Farmeramę. I słusznie, bo ekonomia jest jedną z reguł tej gry. Zobaczny zatem czy warto trudzić się produkcją, czy lepiej zakupami. Oprzyjmy się na przykładach paszy dla kur, krów i koni.

W młynie paszę dla kur produkuje się z dwóch jednostek pszenicy. Na targupasza dla kur jedna pszenica kosztuje 0,22 sianogrosza. Na wytworzenie porcji paszy, która wystarcza do jednorazowego wykarmienia kury w kurniku potrzeba w sumie 0,44 sianogrosza. Na targu pasza dla kur kosztuje 0,99 sg. W tym wypadku produkcja jest jak najbardziej opłacalna.

Dla wykarmienia koni potrzeba paszy, która na targu wyceniona jest na 6,50 sianogrosza. Na jednoskę końskiej paszy potrzeba 3 porcji pszenicy po 0,22 sg, pasza dla konicztery marchewki po 0,24 i dwa jabłka, które na targu kupić można na targu dostać po 1,80 sianogrosza. W sumie surowce do produkcji paszy dla konia kosztują 4,62 sg. Jakby nie patrzeć więc własna produkcja jak najbardziej się kalkuluje.

Inaczej kalkuluje się ceny paszy dla krów. Na targu trzeba zapłacić na nią aż 17,50 sg. Składa się na nią kukurydza w trzech porcjach (po 0,34 sg każda), dwa siana (po 0,2 sg) i dwie gruszki, które w momencie pisania tekstu kosztowały 10,90 sg. Łatwo więc policzyć, że własna produkcja to koszt 23,20 sianogroszy. Wobec 17,50 sg na targu kalulacja jest więc jasna.

Rzecz oczywista, że ceny na targu są zmienne i przedstawione tu przykłady nie muszą być aktualne już po kilku dniach. Niemniej jednak warto ceny roślin i paszy śledzić. Być może produkcja może dodatkowym źródlem dochodów.


czwartek, 03 czerwca 2010
Chwasty - usuwanie

O swoją farmę trzeba dbać systematycznie. Najlepiej zaglądać na nią kilka razy dziennie. Szczególnie, jeśli chodzi o uprawę roślin. W przeciwnym razie zarastają chwastami. Takie są mało przyjemne momenty w grze.

Wystraczy posiać jednego dnia, z chęcią zbiorów następnego. Prawdopodbnie nie chwastyzdążymy i i na polu pojawią się chwasty. Trzeba się będzie zabrać za ich usuwane. A to kosztuje i trwa. Jest mało zabawne.

Za usunięcie chwastów z pola trzeba zapłacić pięć sianogroszy. Pole będzie się nadawać do sadzenia po minucie.

wtorek, 01 czerwca 2010
Poziom 27. Drzewko bez drzewka

Wspólna zabawa z sąsiadami owocuje i znów przeskoczyłem na nowy poziom. Jednak po raz kolejny nowy poziom nie oznacza nowych możliwości a moja nazwa w grze to ciągle Drzewko.

Trochę śmiesznie to wygląda. Otrzymuję komunikat, że osiągam nowy poziom i mogę uprawiać nowe rośliny i hodować nowe zwięrzęta. Potem jest pziom 28dwukropek po ktorym spodziewać się można listy nowości. A tam? Nie ma nic.A tak chciałoby się mieć możliwość postawienia choć jednego drzewka. Teoretycznie więc farma powinna się rozrastać. A stoi w miejscu. No prawie w miejscu.

Ale co tam. Grunt że gra się rozkręca i zabawa coraz lepsza.

poniedziałek, 31 maja 2010
Poziom 26. Konie

Znów, dzięki sąsiadom, wspiąłem się na kolejny poziom - 26 już z kolei. Mam prawo do postawienia na farmie stajni i hodowli koni.

Na to aż koń urośnie trzeba poczekać ponad 13 godzin. Co cikońekawsze na rynku w mieście są one tańsze od krów i to o około 20 sianogroszy. Na stajnie trzeba wydać 2900 a na oborę 2500 sianogroszy.

Poziom 25. Dobrzy sąsiedzi

Udało mi się trafić na dobrych farmerów sąsiadów. Dzięki nim szybko zbieram punkty doświadczenia i szybko awansuje na kolejne poziomy. Farma się rozwija.

Dobry sąsiad to aktywny sąsiad. Jak on się rozwija i awansuje to ja mogę mu poziom25gratulować. Jak gratuluje - dostaję kolejne punkty doświadczenia. I to wcale nie mało. W zalezności od poziomu sąsiada tych punktów jak na razie przybywa od 525 do 900.  Jestem już na 25 poziomie.

Ten poziom niestety nie daje przywilejów w postacji możliwości nowych zwierząt, drzew lub roślin. Ale mimo wszystko, gdy coś się dzieje, to przyjemniej się gra i zabawa jest przyjemniejsza.

 
1 , 2